De reclamefolder is een klassiek en beproefd middel om potentiële klanten kennis te laten maken met je aanbod. Ook wordt de folder gebruikt om je te overtuigen ( door goede doelen, politieke partijen, en dergelijke) of om uit te leggen welke stappen je moet zetten (bijvoorbeeld bij ziekenhuisbehandelingen). De klassieke folder is lekker tastbaar, je kunt hem bij mensen in de brievenbus steken en zolang hij op tafel ligt, trekt hij de aandacht. Niet voor niets wordt menig koelkastdeur versierd met folders van maaltijdbezorgdiensten. Toch is de folder al een tijdje op zijn retour. De eerste aanzet daartoe was de opkomst van de Nee/Ja of Nee/Nee sticker. Maar de opkomst van het internet is een veel grotere invloed geweest. Online is verreweg superieur. Wil een folder nog wel eens verouderd zijn, online houd je alles lekker actueel. En het drukken en verspreiden van folders is ook nog eens een stuk duurder dan online content. Bovendien kun je online stukken meer dan op een klein stuk papier. In een folder moet je het doen met tekst en hier en daar een afbeelding, maar online zijn de mogelijkheden eindeloos. Animaties brrengen al de voordelen van online communicatie samen in een korte video van anderhalve minuut. Dat klinkt kort, maar door het combineren van visuals en het gesproken woord kun je echt enorm veel overbrengen. Kosteneffectieve communicatie met animatiesEn als je jouw animatievideo’s laat maken door specialisten weet je het zeker: jij krijgt je boodschap overgebracht. En bij een animatievideo hoef je geen besluit te nemen over de oplage. Je maakt één keer een video en bereikt daarmee een onbeperkt aantal mensen. Of je nu een paar duizend mensen bereikt, of enkele miljoenen, voor de kosten maakt het niet gelijk. Daardoor kan elke organisatie, ook MKB-bedrijven, met animaties haar bereik verveelvoudigen. Is de folder dood?Animaties hebben dus enorm veel voordelen ten opzichte van de klassieke folder. Betekent dit dat de folder voor altijd bij het oud papier moet? Ja, want recycling is belangrijk. Maar de folder blijft een rol spelen in de communicatiemix. Beide media kunnen naast elkaar bestaan, hoewel de animatie terrein zal blijven winnen. Pluk de voordelen van animatieMet alleen een folder kom je er niet meer. Maar hoe kom je aan een goede animatie? Simpel: die bestel je bij Donker Media. Deze animatiestudio uit Eindhoven heeft een vast team waarin animatoren, marketeers, communicatie-experts en andere professionals de handen ineen slaan om een custom made animatievideo te maken waarin jouw boodschap kraakhelder naar voren komt. |