NMR Webmarketing
Image default
Marketing

Waarom je als ondernemer kiest voor Google AdWords

Online adverteren is het helemaal tegenwoordig en dat is niet voor niets. Kijken we naar Google AdWords, dan doelen we op een advertentieprogramma van Google. Je hebt dan de mogelijkheid om op zoektermen te adverteren. Kies je voor deze manier van adverteren, dan worden de advertenties in Google en bij de zoekresultaten getoond. Gerichter bestaat vrijwel niet. Je kunt als je kiest voor deze manier van adverteren zowel in het zoeknetwerk als in het display netwerk adverteren. Wil je deze zaken goed geregeld hebben; kies dan voor Google adwords uitbesteden.

Google Ads biedt elke ondernemer grote voordelen

Kies je voor Google AdWords adverteren, dan kies je voor een aantal voordelen. Je kunt bijvoorbeeld sterk sturen op ROAS, Return On Ad Spend. Je kunt nu nadrukkelijk kiezen voor winstgevende ads campagnes en je krijgt zo zul je merken als snel rekenen op meer bezoekers op jouw website. En meer bezoekers betekent vrijwel altijd ook meer omzet. Je vindt door gebruik te maken van Google Ads meer potentiële klanten en vergroot bovendien de naamsbekendheid in de door jou gewenste regio. Kies je voor AdWords, dan verspil je niet langer onnodig budget. Overigens is het adverteren via Facebook ook interessant. Facebook adverteren uitbesteden is om die reden ook al een zeer interessante optie. Laat ook dit aan de echte specialist over.

Niet bij de eerste vier zichtbare advertenties op Google

Veel mensen vragen zich vaak af waarom bepaalde advertenties bovenaan staan in Google en andere advertenties niet. Daarin spelen twee factoren een prominente rol. Ten eerste is dat de concurrentie en ten tweede is dat de zogenaamde kwaliteitsscore voor advertenties. Het is een simpel verhaal. Hoe meer concurrentie er is, hoe meer je uiteindelijk dient te betalen voor een klik. Als je hier niet aan mee doet, dan zul je vrijwel nooit bij de eerste vier zichtbare advertenties binnen Google komen te staan.

Wat is de kwaliteitsscore dan precies?

Kwaliteitsscore? Dat is iets wat wordt opgebouwd op basis van relevantie en het klikgedrag. Google doet niets anders dan kijken naar de relevantie van jouw advertentie voor het zoekwoord en met name hoe relevant de achterliggende website precies is. Hierin is belangrijk hoeveel mensen er op jouw advertentie klikken, afgezet tegen die van de concurrentie. De kwaliteitsscore wordt uitgedrukt in een cijfer tussen de 1 en de 10. Daarbij geldt 10 als de best denkbare score. Hoe beter de kwaliteit is, hoe minder geld je uiteindelijk betaalt per klik.

Schakel altijd een specialist in om online goede zaken te doen

Als je valt voor de charme van Google Ads en dit ook wilt voor jouw bedrijf, schakel dan altijd een specialist in. Vaak ontbreekt het jou zelf als ondernemer aan tijd en aan kennis om dit goed in orde te krijgen. Geef het dus uit handen en kies voor een specialist. Dan weet je dat het met Google Ads wel in orde komt. Kun jij je gewoon bezighouden met die dingen waar jij goed in bent; in ondernemen dus.