NMR Webmarketing
Image default
Aanbiedingen

Google verdrijft mythes

latest web technologies

Martin Split (Google-medewerker) in de nieuwste SEO Mythbusting-video’s die met gebruikers zijn gedeeld, hoe de crawler in hun systeem werkt en hoe de laadsnelheid van de website het indexeren beïnvloedt. 

Kruipend budget

  • Voor een redelijke toewijzing van middelen kiest Google wat de zoekbot precies zal crawlen;
  • Nieuwssites worden vaker bijgewerkt dan andere bronnen. Dienovereenkomstig worden ze regelmatiger gescand dan andere services;
  • De Google-zoekmachine houdt de vingerafdruk van de browser in het geheugen. Dit helpt bij het bijhouden wanneer de site voor het laatst is bijgewerkt en helpt de bot te beslissen over de frequentie van het crawlen van een bepaalde bron;
  • Om updates over services bij te houden, analyseert Google zowel datumelementen als gestructureerde brongegevens;
  • Inhoudstitels (Last-Modified) en hun wijzigingsdatum (Etag) zijn meestal hints voor de zoekmachine en vaak kan de bot ze negeren. Als u dus alleen de datum op de sitepagina wijzigt, maar de inhoud niet bijwerkt, zal de bron niet vaker worden gecrawld dan voordat de wijzigingen werden aangebracht;
  • Allereerst verdient het de voorkeur om alleen voor de grootste online sites met een groot aantal URL’s voor het crawlbudget te zorgen. Dit zijn meestal uitgevers en e-commercebedrijven;
  • Als de site niet wordt geïndexeerd, moeten de eigenaren nadenken over de mogelijke overschrijding van het crawlbudget. Maar in de meeste gevallen is dit probleem niet gerelateerd aan het budget, maar aan de lage kwaliteit van de inhoud die op de site wordt geplaatst;
  • De frequentie van indexering wordt ook beïnvloed door de werking van de servers. Eigenaars van bronnen moeten ervoor zorgen dat de servers geen fouten geven en soepel werken;
  • Als de site een URL heeft die niet op de sitemap staat, zal de bot deze niet meteen vinden. Voor een succesvolle zoekopdracht zal de bot eerst een link met een nieuwe URL moeten vinden en dan zal hij naar de gewenste pagina gaan;
  • Voor kwaliteitsindexering moeten alle belangrijke wijzigingen geleidelijk worden doorgevoerd. Het is wenselijk om de gelijktijdige wijziging van: URL, inhoud, server of domein uit te sluiten;
  • Voor een zuiniger gebruik van het crawlbudget moet u GET-verzoeken gebruiken. POST-verzoeken worden niet in de cache opgeslagen door de Google-zoekmachine, wat leidt tot onnodige kosten;
  • Het is aan te raden om die pagina’s te blokkeren die niet gecrawld hoeven te worden met robots.txt. Dit versnelt de indexering van de gehele bron;
  • Er kan niets worden gedaan om de site vaker te crawlen. Zelfs als het inhoud van zeer hoge kwaliteit en veel URL’s heeft, zal de zoekmachine zoveel mogelijk crawlen. Met deze benadering kan de resource-eigenaar optimale crawlwaarden in het budget bereiken.

Belangrijke punten met betrekking tot de laadsnelheid van de website

  • Zoekmachine-relevante inhoud heeft voorrang op hoge laadsnelheid;
  • Bij het ontwikkelen van een website moet met een belangrijke factor rekening worden gehouden – Er zijn veel regio’s in de wereld waar internet traag werkt;
  • 500 kilobytes is het aanbevolen paginaformaat. Veel eigenaren van bronnen overschrijden deze drempel en bereiken meerdere megabytes;
  • Het is aan te raden om Lazy load (lazy loading) te gebruiken. Dit zal de indexering van afbeeldingen die op de site zijn geplaatst, versnellen;
  • Het is belangrijk om te bepalen welke gadgets de klanten van de site gebruiken en dienovereenkomstig de snelheid voor deze apparaten te verbeteren;
  • Van de twee pagina’s met inhoud van dezelfde kwaliteit, zullen de zoekresultaten hoger zijn dan die met de hogere laadsnelheid.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html