Online is steeds vaker waar het volk zich bevindt. Hierom is marketing via online platformen meer voor de hand liggend en efficiënt. Een advertentie op youtube of een link naar je site van je bedrijf via twitter zou wellicht beter kunnen werken. Hierbij kan er gebruikt gemaakt worden van online marketing advies van GMU. Het is namelijk handig en belangrijk dat de campagne of advertentie bij de doelgroep uitkomt waarvoor het bedoeld is. Een klein kind dat naar youtube filmpjes kijkt over kinderspeeltje heeft niet zoveel aan advertenties over dingen die voor volwassenen zijn bedoeld, zoals een stofzuiger. Via social media is het redelijk goed uit te vinden wat de gebruiker als interessant kan beschouwen, als bijvoorbeeld gekeken wordt naar zoekgeschiedenis. Een expert op het gebied van een juiste doelgroep benaderen is een google ads specialist. De specialist kan uitstekend beoordelen waar campagnes moeten eindigen en hoe dat het best daar komt. Op deze manier is er meer zekerheid dat het maximale eruit gehaald wordt. Veranderingen marketing en reclame maken
Steeds meer mensen zitten op online platformen, denk aan twitter, instagram of facebook. De wereld verandert en dus moet er ook wat veranderen in het bedrijfsleven, een reclamespotje op televisie, of uithangborden langs de winkel zijn misschien niet langer genoeg om een product of dienst goed te promoten. Winkels zijn niet zo een normaal uitstapje meer als voorheen, er zijn nu namelijk zelfs services waarmee boodschappen aan huis worden gebracht, denk aan picnic, of albert heijn pick up point. Ook het fysiek winkelen is niet meer zoveel gebruikt als voorheen, bij echte noodzaak van kleding moesten mensen wel even langs de kledingwinkel, nu kan er snel wat online besteld worden. Televisie is ook niet voor iedereen meer een dagelijkse bezigheid en youtube bijvoorbeeld wordt af en toe verkozen. Dit maakt het dat er andere manieren gevonden moeten worden om een product of dienst te promoten, of zelfs om een bedrijf kenbaar te maken aan het volk. Zo is het duidelijk dat er een transitie plaatsvindt in het reclame maken en marketing.
Werk vanuit huisDe corona crisis heeft de wereld er al even aan laten wennen: thuis werken. Zo waren mensen met kantoorbanen opeens een uur later wakker, omdat ze geen rekening hoefde te houden met de spits, of kappers die stiekem klanten ontvingen thuis, veel was simpelweg thuis blijven. Voor een bepaalde groep geen probleem, denk aan vloggers of spelletjes youtubers, die konden prima doorwerken. Er zijn tijdens de pandemie echter ook voor mensen deuren open gegaan, waar andere deuren misschien sloten, zoals voor kleine ondernemingen die het niet volhielden. Deze ondernemers konden beginnen om vanuit huis een online onderneming op te starten, of wellicht een social media account aan te maken en er werk van maken om groot te worden, om zo inkomsten te krijgen. Dit alles zorgt ervoor dat corona er voor gezorgd zou kunnen hebben dat thuis werken steeds normaler wordt, omdat mensen tijd hadden om te leren over geld verdienen online en hoe dat kon via social media. Niet alleen de extra tijd zou reden zijn voor meer thuis werken, voor een groep mensen zal het ook wel goed zijn bevallen en gaan daarom online ondernemen of werk zoeken.
|